Talán a legfontosabb: ne akard görcsösen! Adj magadnak időt, teremts egy kis csendet. Ne akarj egyből meditálni. Próbálj meg csendes és nyugodt maradni, szánj időt a belső lényedre és járd körbe a témát (Összefoglaló).

Ha mégis azonnal ki szeretnéd próbálni:

Ülj le kényelmesen. Törökülésbe vagy egyszerűen egy székre vagy feküdj le és:

  1. Első lépés: Figyeld a légzésed, lépj harmóniába önmagaddal.
  2. Ne irányítsd magad, a gondolataidat, csak figyelj. Légy jelen.
  3. Lazítsd el a tested. Lélegezz. A gerinced maradjon fix, egyenes, hogy tartson, de a amire nincs szükség a tartáshoz, azt lazítsd el.
  4. Ne legyél aktív részese a gondolataidnak. Csak szemléld az eseményeket és engedd tovább őket.
  5. Ha kizökkennél, nyugodtan kezd előröl. Csak türelmesen, kitartóan. Megéri! Lazíts, figyeld a légzésed, ne befolyásold és hagyd, hogy az egész tested felvegye a légzésed hullámzását. Egy idő után a földdel fogsz együtt lélegezni.
  6. Érezd, ahogy kilépsz az aktív énből a megfigyelő személyébe és csak létezz. Döntések és ítélkezés nélkül. Csak fogd fel és fogadd el, hogy vagy és önmagában a létezés egy csoda.
  7. A meditáció jelenlét. Megszűnik minden, az Itt és csak a Most van. Mint ahogyan a hétköznapokban is lennie kellene, mert sosem lehet a miénk a múlt vagy a jövő. Csak a most a miénk.

A meditációs technikákról

Ismerkedj meg a technikákkal általánosan. Tudd, hogy mi a célod a meditációval és milyen típusú gyakorlatot szeretnél végezni. Sok gyakorlat van. Van ami segít a koncentrációban, van ami megnyugtat, ellazít és van ami energiát ad…

Először is meg kell tanulni koncentrálni!

Olvass bele: SRI CHINMOY: Meditációs technikák

  • Útmutató a gyakorlatok végzéséhez
  • Koncentráció
  • Légzőgyakorlatok
  • Mantrák éneklése
  • A szív megnyitása
  • Vizualizációk
  • Vezetett meditációk
  • Meditáció isteni tulajdonságokra
  • Meditáció a spirituális tanítóra
  • Meditációs gyakorlatok művészeknek
  • Meditációs gyakorlatok futóknak
  • Meditációs gyakorlatok praktikus célokra

Olvasd el a könyvet, de legalább azt a részt, amivel foglalkozni szeretnél 😉

Belenézek

/ Buddhától egyszer megkérdezte valaki: “Mi az amit a meditáció ad neked?”, Buddha azt válaszolta: “Semmit! De hadd mondjam el mit veszítek vele: haragot, szorongást, depressziót, bizonytalanságot és az öregedéstől és haláltól való félelmet. /

meditate

A meditáció, pusztán a tudatosság állapotát jelenti. Olyan ez, mint a tükör – gondolod, hogy a tükör próbál bármire is összpontosítani? Akármi áll elé, azt ő azonnal visszatükrözi – de teljesen közömbös marad. Odaállhat egy gyönyörű nő vagy akár egy nagyon ronda – neki mindegy, az sem érdekli, ha éppen senki nem áll elé. A tükör egyszerűen csak visszatükrözi azt, ami megjelenik alőtte. A meditáció ugyanígy nem más, mint egy mindent visszatükröző tudatosság. Csak nézed, akármi is áll eléd. És egy idő után ebben a szenvtelen szemlélődésben az elme végleg eltűnik. (Osho)

Meditáció közben a gondolatainkat figyeljük, megvizsgáljuk, hogy a testünk, mint egy gépezet, a lélek hajtóerejével milyen képeket, érzéseket és gondolatokat hoz létre.

Rövid útmutató – 5 tipp a sikeres meditációhoz

  1. Lazítsd el teljes testedet. Gondolatban haladj végig a lábujjtól a fejed búbjáig  és engedj el minden feszülő izmot. Légy türelmes. Van amikor ez a folyamat 20 perc, de van mikor pár perc alatt sikerül. Ahogy gyakorolsz és amennyire egészségesen élsz, egyre jobban fog menni.
  2. Figyelj a légzésedre. Mélyítsd a levegővételeket, próbálj hasi légzést végezni, minél mélyebbre – szinte már a köldöködbe – venni a levegőt. Ne irányítsd a légzésed, csak figyeld, hogy a tested hogyan szeretne levegőhöz jutni. Ébredj rá, hogy milyen csodálatos a test.
  3. Engedd el a gondolataidat. A elején természetes lesz, hogy az elme záporozni fogja a “bezártam-e az ajtót”, “feladtam-e a csekket”, elküldtem-e azt az emailt” stb jellegű gondolatokat. Ez természetes, hiszen elméd megszokta, hogy az ö kezében van a gyeplő  ö irányít. De mivel a gyakorlat célja épp az elme elcsendesítése, ezt nem fogja harc nélkül engedni. 🙂 Ha záporoznak a gondolatok, sebaj. Jöjjenek és menjenek. Mint egy castingon. Jöjjön, pillants rá, engedd tovább. Ne állj meg rágódni, tépelődni  Ha kitartó vagy, egy idő után ritkulni fognak, ha sokat gyakorolsz, egy idő után eljuthatsz az elcsendesedett állapotba.
  4. Gyakorolj rendszeresen. Minden nap csak 15 percet meditálj, és meglátod, eredményes leszel. De ha nem akarsz naponta meditálni, tűzz ki egy hetet és élj azon a héten egészségesen, mozogj, jógázz és 2 naponta ülj le egy fél órára és próbálkozz.
  5. Meditáció után lassan térj vissza éber tudatállapotodba, finoman mozgasd át a tagjaidat, nyújtózz  és a végén nyisd ki a szemed. Óvatosan, lassan kelj fel.

 

A meditáció időt igényel. Fordíts elég időt az alapok és a részéletek megértésére! Ugyanúgy mint az élet többi területén itt sem várhatjuk az ingyen sikert, de ha türelmesek és kitartóak vagyunk, akkor biztosan nem bánjuk meg.

Minden a meditáció gyakorlásáról és a leggyakoribb akadályok leküzdéséről

Lazítás

Ahhoz hogy sikereink legyenek a meditációban el kell lazítanunk a testünket és a tudatunkat egyaránt, úgy hogy közben nem alszunk el. Ehhez szükséges a kipihentség, a nyugodt körülmények (csendes szoba), a karbantartott test (pl.: Jógával), ami a rendszeres (akár már heti 1) testmozgás miatt az átlagosnál jobb vérellátással rendelkezik. (ép testben ép lélek)

Ha még nem vagyunk gyakorlott meditálók, kezdhetjük a gyakorlást vezetett meditációs hanganyagok hallgatásával, melyek nagyon jól megmutatják a folyamatokat és a teendőket, és többek között megtanítanak lazítani, bár az igazi sikert szerintem csendben, hanganyagok és mantrák nélkül lehet elérni.

Az alábbi hanganyag egy tökéletes kiindulópont a tudatos ellazítás elsajátításához. Hallgassuk meg esténként lefekvés után, amíg rutinná nem válik az ellazítás folyamata. Feküdjünk hanyatt, kényelmesen, ha lehet ne nagy párnával és kövessük az utasításokat. Próbáljunk meg minél tovább ébren maradni, jelen lenni mentálisan, úgy hogy a testünk csak pihen függetlenül a belső utazásunktól.

 

Spirituális Valóság

Az alábbi videó végigvezet a meditáció gyakorlásának részletein. A videó első 30 percében elmondott eredmények pár hét alatt, megfelelő mennyiségű test mozgással és egyszerű diétával könnyen elérhetőek.

Spiritual Reality – The Journey Within

Videó magyar felirattal:

Eredeti minőség (Felirat nélkül)
https://www.youtube.com/watch?v=pVf6dpGiyYs

A meditáció időt igényel. Fordíts elég időt az alapok és a részéletek megértésére! Ugyanúgy mint az élet többi területén itt sem várhatjuk az ingyen sikert, de ha türelmesek és kitartóak vagyunk, akkor biztosan nem bánjuk meg.

 

A tobozmirigy fontos szerepet tölt be a meditációban.

Tisztasága nagyban hozzájárul a meditáció mélységének fokozásához.

Egészséges táplálkozással a tobozmirigy egészségéért

Az elme szeme, amit széles körben tobozmirigy néven emlegetnek, a kapuja a magasabb tudatszinteknek amiket elérhetünk. Ha esetlen nem lenne tisztában az olvasó, a tobozmirigy egy apró fenyőtoboz alakú endokrin mirigy ami termeli és kibocsátja magából a melatonin nevű hormont. Úgy vélik hogy a tobozmirigy a melatonin mellett a Dimethyltryptamine (DMT) nevű hormont is termeli. A spirituális világban a harmadik szemként ismeretes, és úgy vélik, hogy a lélek székhelye. Láthatjuk hogy ennek a kis szervnek rengeteg fizikai és metafizikai feladata van, ezért az agy egészsége mindenkinek egyik legfontosabb prioritásának kellene lennie.

Tobozmirigy

Ahogy öregszünk a tobozmirigy egyre kalciumosabbá válik, és tokos lesz. A ráta amivel ez megtörténik, emberről emberre és az életstílus függvényében számottevően változik, a túlzott nátrium-fluorid (sodium-fluoride) fogyasztás egy komoly kockázati tényezőt jelent. Ez azért van így mert a fluorid a tobozmirigyben gyorsan összegyűlik és ott felgyorsítja a kalciumosodást. A fluorid ezen kívül a melatonin termelést is visszaveheti, ez már két dolog amit egészen biztosan nem szeretnénk. Az új kutatások szerint kimutatható hogy az Alzheimer kór kialakulása és a kalciumosodás között erős korreláció fedezhető fel. Az olyan egyoldalú táplálkozás amivel rengeteg növényvédő szert, tartósítószert, és egyéb kémiai anyagokat viszünk be a szervezetbe, szintén veszélyt jelenthet az ember számára.

Hogyan kerülhető el a kalciumosodás?

Az egészséges táplálkozás ami tartósító és növényvédő szer mentes, elsőként eszünkbe juthat, de ezen kívül?

A nátrium-fluoridmentesség. Amíg a természetben is megtalálható kálcium-fluorid (calcium-fluoride) nem egészségkárosító hatású, addig a nátrium-fluorid (sodium-fluoride) a patkánymérgek fő alkotóeleme. Amerikában a csapvízben is található szintetikus fluorid, Magyarországon csak az ásványvizek egy részében fordul elő. A fogkrémekben is találkozhatunk a fluorid mind két fajtájával. Figyeljünk arra, hogy a mi fogkrémünk melyiket tartalmazza, mivel a szájüregen keresztül is felszívódik, lenyelés nélkül. Részletesebben a nátrium-fluoridról.

Folyadék bevitel

Az emberi test 50-60 százalékát víz képezi, amelynek legnagyobb mennyisége sejten belül, kisebb része sejten kívül – vérplazma, nyirok, vizelet, valamint egyéb testnedvek (nyál, emésztősavak, orrváladék, könny és izzadság) – található. Szervezetünkben a folyadék megtalálható például: a csontban, fogzománcban 1%, a zsírszövetben 30%, a májban 70%, az izomzatban 75%, az agyvelőben 79%, a vesében 83% és a szem üvegtestében 99%.

Víz nélkül megemelkedik a szívfrekvencia és a testhőmérséklet, fontos tápanyagokat veszít a szervezet, és ezek kedvezőtlenül befolyásolják, jelentősen csökkentik a teljesítményt. A szervezet nem rendelkezik folyadékraktárakkal, a felesleges mennyiséget a vese hamar kiválasztja. Ha a vízháztartás egyensúlya megbillen, akár a vízfelvétel csökkenése, akár a vízleadás fokozódása miatt, a szervezet kiszárad (dehidráció). Már 2%-os folyadékvesztés esetén is csökken mind a fizikai mind a szellemi teljesítőképesség, megjelennek az első tünetek, fejfájás, koncentrálóképesség csökkenése, fáradság, szomjúság.

Egy egészséges felnőtt folyadékszükséglete átlagos igénybevétel mellett napi 2–2,5 liter.

Naponta igyunk meg legalább 2 liternyi alkohol- és cukormentes folyadékot, de nyáron, kánikula idején ez a mennyiség elérheti a 3,5-4 litert is. Aki rendszeresen ásványvizet fogyaszt, annak ajánlott, hogy időnként – például havonta – váltogassa a típusokat, körültekintően választva a csomagoláson feltüntet információk alapján.

Almaecet

Az almaecetben rengeteg almasav található ami segít a teljes szervezet méregtelenítésében, beleértve a tobozmirigyet is. Az almaecetnek számos pozitív tulajdonsága van, ami elősegíti a szervezet lúgosabbá tételét (ez egy jó dolog). Naponta három evőkanálnyi elfogyasztása ajánlott. Keverjük mézes citromlébe és élvezzük a jótékony hatásait.

Jódban gazdag élelem

Együnk jódban gazdag élelmiszereket mint például hínár és algák (pl.: Spirulina, Chlorella). Egyéb növényi táplálékok például vörös áfonya, zöldbab, kelkáposzta, sötét leveles zöldségek, banán, az állati táplálék közül például a rák és homár mind kiváló jódforrás. Ez a lista rövid és nem teljes, de már ezt is lehet úgy variálni, hogy mindenkinek megfeleljen. A jód a pajzsmirigyműködést serkenti, de nagyon fontos a tobozmirigy számára is. A jód segít eltávolítani a nátrium-fluoridot a testből. A jód túladagolható, ezért ha étrend kiegészítőként visszük be a szervezetünkbe, akkor az adagolásra mindenképpen figyeljünk oda.

Nyers kakaó

A kakaó nagyon jó az agy egészségének, eltávolítja a szabad gyököket a szervezetből és antioxidánsokban gazdag. Ez szintén méregteleníti a tobozmirigyet.

KókuszolajThird eye meditation

A kókuszolaj az egész testet táplálja, a bőrt és a hajat is, de a legjobb oldala az, hogy a tobozmirigy méregtelenítésében is nagy szerepe van. A kókuszolajból a szervezet ketonokat készít. A ketonok segítenek helyreállítani az agyi neuronműködést egy tanulmány szerint (Mercola 2013).

Növények

A lucerna csíra és a petrezselyem is egyaránt segít feltölteni energiával a tobozmirigyet. Ezek a növények segítenek a tobozmirigynek a megfelelő működés fenntartásában és méregtelenítésében. Petrezselyem és lucernacsírával nem kell spórolni a főzések alkalmával.

Ne hordjunk napszemüveget

Ez bizonyára felkeltette az érdeklődést. Megpróbálom elmagyarázni. A retinára eső fény stimulálja a tobozmirigyet. A szemünknek szüksége van a közvetlen napfényre napi rendszerességgel. Ha napszemüveget hordunk, akkor legalább egy kis időre tegyük ki a szemünket a szűretlen napfénynek. Ez szintén segít a D-vitamin termelődésben ami nagyon fontos a szervezet egészségének fenntartásában.

Természetesen más módszerek is léteznek a tobozmirigy egészségének fenntartásában, ez egyáltalán nem a teljes lista, csak egy kis ízelítő, hogy mennyi minden áll rendelkezésünkre, amit egy igen fontos szervünk ápolására használhatunk.

 

Nem csak meditációról:

Drunvalo Melchizedek elgondolkodtató könyve: Az Élet Virágának Ősi Titka

Benne: tények, ábrák, rajzok, számítások, kutatások, hivatkozások, összefüggések…

“A piramisoktól és az egyiptomi rejtelmektől kezdve az indigó gyermekekig Drunvalo bemutatja a Valóság szent geometriai alapjait és azokat a finomfizikai energiákat, amelyek világunkat alkotják. Keresztülvezet egy Ég által inspirált labirintuson, amely TUDOMÁNYBÓL, TÖRTÉNELEMBŐL, LOGIKÁBÓL ÉS A LÁTSZÓLAGOS VÉLETLENEKBŐL áll. Ezen az úton haladva visszaemlékszünk, honnan jöttünk, és felismerjük a csodát, kik is vagyunk valójában.”

Drunvalo Melchizedek - Az élet virágának ősi titka

EBOOK (PDF):

Drunvalo Melchizedek

Az Élet Virágának Ősi Titka I. (81 Mb)
http://www.eletaszivekben.hu/…/az-elet-viraganak-osi-titka-…

Az Élet Virágának Ősi Titka II. (39 Mb)
http://www.eletaszivekben.hu/…/az-elet-viraganak-osi-titka-…

“Drunvalo most először osztja meg velünk nyomtatásban a Mer-Ka-Ba meditációt, lépésről lépésre bemutatva az emelkedett ember energiamezejének újrateremtéséhez szükséges technikákat. Ez a felemelkedés és a következő tudatsík vagy szellemi dimenzióbeli világ kapujának kulcsa. Amennyiben a szeretettől és a megtisztulás vágyától vezérelve végezzük, ez az ősi pránalégzés-technika egy hihetetlen lehetőségeket rejtő világot nyit meg számunkra. Képessé tesz bennünket önmagunk és mások gyógyítására, sőt sebesült bolygónk helyzetének javítására is.

TARTALOM:

  1. ŐSI MÚLTUNKRA EMLÉKEZVE
    • Hogyan hatott világunkra Atlantisz elsüllyedése?”
  2. FÖLTÁRUL A VIRÁG TITKA
    • Szakrális geometria, az Élet Magja, a tetraéder csillag, a hullámforma univerzum, Földünk pólusváltásai
  3. A SÖTÉT OLDAL: SAJÁT JELENÜNK ÉS MÚLTUNK
    • Veszélyeztetett világunk, a jégkorszak, a Világ története
  4. MIKOR SZENVEDETT TÖRÉST EMBERI FEJLŐDÉSÜNK? A KRISZTUS-HÁLÓ KELETKEZÉSE
    • Miként emelték magasabb szintre a lemúriaiak az emberi tudatosságot?
    • A Marsról érkezettek végzetes elhatározása és a Planetáris rács
  5. AZ EGYIPTOMIAK SZEREPE AZ EMBERI TUDAT FEJLŐDÉSÉBEN
    • A halál, a feltámadás és a mennybemenetel, a csodálatos Ehnaton fáraó és a teremtés története
  6. FORMA ÉS SZERKEZET JELENTŐSÉGE
    • A tórusz, a labirintus, az Élet Tojása, a Platóni mértani testek, az élő kristályok
  7. AZ EMBERI TEST GEOMETRIÁJA
    • Leonardo da Vinci kánonja, a szabadkőműves ábrák misztériuma, az aranymetszés, spirálok, a Fibonacci-számsor, a szent Pí
  8. LEONARDO DA VINCI TUDÁSA AZ ÉLET VIRÁGÁRÓL
    • A négyzetek és körök jelentősége az emberi tudatosságban, a nagy piramis termeinek felfedezése
  9. EGYIPTOMI BEAVATÁS
    • A feltámadás misztériuma, interdimenzionális fogantatás, ősi misztériumiskolák, egyiptomi tantra, szexuális energiák és orgazmus
  10. MER-KA-BA MEDITÁCIÓ
    • Csakrák és az ember energiarendszere, energiamezők a test körül, a Mer-Ka-Ba meditáció tizenhét lélegzetvétele, az emberi fénytest szakrális geometriája
  11. A MER-KA-BA HASZNÁLATA
    • A szidhik, avagy a pszichikus erők, a Mer-Ka-Ba programozása, pránagyógyítás, véletlen egybeesések, gondolat és megnyilatkozás, helyszíni Mer-Ka-Ba létrehozása
  12. KÉT KOZMIKUS KÍSÉRLET
    • Lucifer kísérlete és a dualitás megteremtése, az 1972-es szíriuszi kísérlet és a Krisztus-háló újraépítése
  13. MIT VÁRHATUNK A KÖZELGŐ DIMENZIÓUGRÁSTÓL?
    • Felkészülés, túlélés a negyedik dimenzióban, az új kor gyermekei

 


 

 

 

 

Források:

  1. https://hu.wikipedia.org/wiki/Medit%C3%A1ci%C3%B3
  2. http://gyogyulasdeekshaval.blogspot.hu/2013/01/hogyan-meditaljak-1-resz-meditacio.html
  3. http://www.webbeteg.hu/cikkek/egeszseges/13570/amit-a-folyadekfogyasztasrol-tudni-kell

 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *